Changes

En hel del frågor ramlar in här just nu.
Som de flesta redan vet har coach Arvedsson fått sparken. Sam tar över för tillfället. Hur länge vet jag inte. Hela säsongen vore inte fel. Vi har fullt förtroende för honom och jag skulle mer än gärna ta ett skott i nyllet för coach Hallam =)

Jag väljer att inte kommentera det förflutna. Det är bakom oss nu. Jag har lärt mig att fokusera på det jag kan påverka, och det är mitt eget spel. Oavsett situation, coach, motståndare eller resultat på tavlan så går jag ut och gör mitt jobb. No matter what.

Vad som finns kvar nu är 35 matcher eller något sådant. En bra chans att vända på en dålig trend. En tuff match ikväll mot en svår motståndare. Vi är inte rädda för någon. Jag vet att jag åtminstone inte är de. Dom kan heta Malmö, Färjestad eller Detroit Red Wings. Under den där tröjan och utrustningen är dom precis som vi, bara människor.
No respect, no mercy. Ikväll ska vi gå ut och ge järnet. Det är en sliten klyscha, men om alla gör sitt jobb i 60 minuter så kan vi se oss i spegeln efteråt och förhoppningsvis mötas av ett leende. Förmodligen lite blod och ett par droppar svett, men framförallt ett stort leende. Och blir det inte så, går solen upp även i morgon..då är det bara att ta nya tag.


Ledningen har gjort vad dom kan - det är upp till oss nu.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Skit bra skrivet =) Lycka till ikväll!!!!

2008-10-17 @ 16:16:28
Postat av: Pähr Lindgren

Hoppas alla har samma inställning som dig. Ni gjorde en jävligt bra match, vilken tändnig!!

Hoppas smörgåstårtan var god.

2008-10-18 @ 09:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0