Dagens I-landsproblem

När man precis lagt sig till rätta i sängen, datorn i knät (på en bricka, tack för tipset), och tar ett djupt andetag av lättnad för att man överlevt ännu en dag i livets hårda skola så upptäcker man det självklara felet i den annars så perfekt uppmålade bilden. Med ve och fasa kikar man sakta upp mot ljusskenet som syns någonstans långt till höger i synfältet. Man blundar en kort sekund och hoppas på något slags mirakel som raderat ut vad det nu än kan vara som just är på väg att förstöra min rådande situation av utmattning och välbehag.
Trots upprepade blinkningar av varierande längd syns ljusskenet fortfarande. Efter många små, snabba diskussioner  med mig själv i min sundaste av hjärnhalvor erkänner jag slutligen skamset att jag glömt att släcka lampan i köket.
En minst lika intensiv överläggning sker sedan där lusten att skita i lampjäveln är oerhört stark, men där det gamla goda, sedan barnsben inbankade samvetet och tron på att "göra det rätta" till slut får övertaget.
Jag parkerar my precious på nattduksbordet bredvid mig, gör några snabba has-aktiga skutt för att ta mig till sängkanten och hoppar sedan ner i en obehaglig tillvaro av kyla och irritation.
Fyra sekunder senare är jag tillbaka i sänghalmen och funderar återigen på vad i hela friden jag håller på med...

Kommentarer
Postat av: Lars

Varför spelade du inte mot Almtuna idag?

2008-10-15 @ 21:51:31
Postat av: Gibban

Lars:

upper body injury - day to day

2008-10-16 @ 00:09:07
URL: http://gibban.blogg.se/
Postat av: zwubb

Sorg i mitt Bik hjärta! Tror det är sorg i de flesta stugor runt Karlskoga nu. Känns som om jag får inse, mot min vilja att det blir tufft att ta sig till kvalserien i år.

Hur är det i truppen, tunga huvuden och uppgivet eller tror ni på er själva? Vad är planen för att ändra på detta? Finns det en bra sammanhållning eller börjar det gnällas och bli sprickor?

Ge mig hopp, Gibbsan, ge mig något!!

Tanken var att strunta i fredagens match men insåg att det är helt fel då ni verkligen behöver stödet just NU. Ska sitta där o dräpa dommaren som vanligt bakom ditt avbytarbås ;) Och heja fram er till framgång!

Proppa Steen om du får chansen, en riktig kärring den där :)

Lycka till!

2008-10-16 @ 09:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0