I want to break free

Haha, fuck it. Life's damn short sometimes.
Satt nere på café Melkers idag med fika-ligan, all star team, förstafemman, ja vad ni än vill kalla dem.
För er bosatta på annan ort eller inte för insatta i karlskogas finest kan jag berätta att den består av Mikael "Digge Digge Daggen" "Floskeltoppen" "jävla sopa" Eriksson, Patrik "Peppe" "Pat the hat" "Smacke" "mästerkocken" Lundh, David "Dave" "Lidde" "Leffes grabb" Lidström, och jag då förstås. Viktor "Evgeni Malkin" Gibbs.

Svårslagen kvartett.
Men vänta nu, det kommer mer..

Dagen till ära bjöd jag in en joker. Anton "Bengt-Anton" Gustavsson fick förtroendet och förvaltade det på ett bra sätt. Med en till synes fönad morronfrilla på skallen och en mysig kofta över axlarna stapplade han in på "Melkan" strax efter oss andra.

Snacket varierade som vanligt en hel del och vi var som vanligt klart mest högljudda på stället. Jag är rätt kry på att skratta och dom andra är inte mycket sämre så ni kan förstå att det låter om oss. Efter ett tag gled tugget in på min och Antons nybokade student-resa till turistorten Aiya Napa. Grabbarna försökte styra diskussionen mot fest men då satte jag ner näven och hävdade att här ska minsann inte festas. Jag har läst någonstans att Cypern ska ha en hel del kulturarv placerade utöver ön, något som verkligen faller mig i smaken..
När jag efter cirka 90 minuter krossat den sista isbiten i glaset och Daggens myror i benen nåt bristningsgränsen för stillasittande tackade vi den tjusiga damen i kassan för idag och begav oss hemåt i höstmörkret..



Kommentarer
Postat av: Magnum

Så Anton ska få ersätta mig i fikaligan alltså.. känns helt okej faktiskt, tror han kommer passa in bra där. Men han borde helt klart få ett try-out kontrakt på två veckor! Man får inte lämna något så viktigt åt slumpen..=) Kaffe o en muffins tack!

2008-10-15 @ 00:58:47
Postat av: vanessa

Jag känner mig hedrad. Tack för en förklaring ;D

2008-10-15 @ 14:35:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/22280/
Postat av: Jerkan

kulturarv??? hahahaha...hahah...hahahahaha...

2008-10-16 @ 00:34:24
URL: http://erikaka.blogg.se/
Postat av: zwubb

de låter när katta skiter ................:)

2008-10-16 @ 09:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0