On the bus to Växjö

Snöblandat regn svischar förbi utanför rutan. Har slagit läger i vår för dagen röda buss med destination Växjö. En stad jag aldrig tidigare besökt. En stad belägen någonstans i småland, Inte alltför långt från Jönköping har jag för mig. Dagens "visste du att?" är inte mindre än att vår nummer 44 Henrik "Blomman, bloomer, inga axelskydd" Blomqvist spenderade sina ungdomsår här och gjorde stan osäker. Rykten säger dock att kommunen kommit på fötter igen sen Henrik förflyttade sig till skånska Malmö där han fortsatte sin hockeykarriär.

Har idag lyckats snylta till mig en riktig lyxplats i bussen. Befinner mig allra längst bak där Peter Messa vanligtvis sitter. Han är tyvärr sjuk idag och kunde inte följa med oss till smålandsskogarna. Men den enes död, den andres bröd. I det här fallet innebär det att jag slipper dubbla upp längst fram med Mackan, vilket jag är glad för.
Tyvärr blir nog glädjen rätt kortvarig. I Jönköping kliver farbror Bülow på och då lär det bli respass för min del. Ska försöka njuta så länge det är möjligt.
Läget i bussen annars då? Som vanligt rätt lugnt på vägen ner. Filmen "Fool's gold" rullar på tv-skärmarna. Bredvid mig ligger nyförvärvet Magnus Svensson och sover med halvöppna ögon. Det är rätt läskigt eftersom det ser ut som att han stirrar på mig men i själva verket sover som en stock. Framför mig sitter klassens clown Tobba T som idag ska leda laget till seger i sin nya roll som tredje coach. Han bläddrar lite slött i aftonbladets bilaga Click och flinar till då och då.
Högga har som vanligt en rejäl morgonfrilla och Grizzly ryter till om någon kommer för nära.

Allt som allt en skön bussresa i det nu snötäckta landskapet. Såg just en skylt där det stod "Skultorp". Dags för mat tror jag..

Take care så hörs vi senare.


Kommentarer
Postat av: hockey spelare 15 år i gbg

hej viktor sjödin ja har en fråga till dig :) eller två frågor :) .....om man ska bli bra hockeyspelare tycker du det är en självklarhet att man varit med u 16 landslaget då eller ligger man bra till om man e med i stadslaget i gbgs första femma och på regionslägers campen men inte kom med hela vägen till team 16 ..Har du några bra tränings tips för snabbheten :)? .KÖR hårt du e min förebild

2008-10-31 @ 14:56:58
Postat av: Anonym

"Mange magnet" som han kallades när vi lira ihop i nyköping:P han har rätt hetsik blick, klarblåa "frodo-ögon" haha, rätt läskiga när han spänner blicken, tänkt på det? :P

2008-10-31 @ 15:25:41
Postat av: Gibban

Hej 15-årig hockeyspelare från gbg. Om man ska bli en bra hockeyspelare behöver man nog ha en del talang och träna hårt. Hur många landslag man är med i spelar inte så värst stor roll i slutändan. Sen gäller det att ha lite tur också för att gå riktigt långt. Hamna i rätt miljö med rätt tränare och så vidare. Vill du träna snabbhet så sprinter en bra grej. Likaså häckar. Lateral drills körde vi mycket i usa. Med en stege på marken typ. Lycka till!

2008-11-03 @ 10:17:41
URL: http://gibban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0