Train-ing session

Hej hallå! Nu är jag i farten igen..bokstavligen.
Sitter på ett tåg på väg till Göteborg. Ett impulsivt infall fick mig att lämna tryggheten i Karlskoga för ett hastigt besök i sveriges L.A för ett firande av en 21-årig födelsedag.
Kul grej =)

Det där med ordvitsar har alltid legat mig varmt om hjärtat. Oavsett situation och omgivning passar det alltid bra med något halvtorrt skämt grundat på olika betydelser av samma ord.
Under min tid i Västerås gick det till och med så långt att kategorin hedrades med mitt namn och blev kort och gott kallad, Viktor-skämt.
Själva tjusningen med detta är att det kommer spontant. Så det är ingen idé att ni sitter där framför skärmen och prövar er fram. Ge upp helt enkelt. Either you got it, or you don't.

Moving on..

Gameday igår. Vinst blev de, efter lite och en del men. Vi hade en ledning som blev kvitterad med tre minuter kvar. Jag spelade bra och var nöjd med mina två perioder. Tacklade friskt och fick igång laget. Skapade också chanser och vågade hålla i puck i anfallzon. Något jag jobbat mycket med den här säsongen. Jag är stor och stark. Ingen ska kunna ta pucken ifrån mig =) Stod och täckte målvakten bra när Linus gjorde mål i power play. Det har vi också pratat mycket om så det va grymt skönt när han gjorde mål där. Så jag ger mig klart godkänt, bara att jobba på.
Kändes lite surt att bli bänkad i tredje när vi hade ledningen och alla gjorde sitt yttersta för segern. Ja, jag vet att det är laget före jaget och det är klart jag tänker så. Men jag vet vad jag kan och vill alltid spela om jag tycker jag förtjänar de.
Lyckligtvis löste det sig i straffläggningen där Linus steg fram och hängde två stycken. Skönt!

Ny match på onsdag igen, Almtuna borta. Hoppas på lite kända ansikten där uppe.

Måste ge lite cred till klacken igen. Ni gör de riktigt bra. Igår fick ni till och igång torrbollarna på sittplats. Ett extra plus till Danne och hans DieHards som man ser på varje bortamatch. Kul grej i Mariestad när en aningens övertaggad Daniel Andersson nästintill hänger ner i båset och manar på oss. Snacka om att ge allt för laget =)

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Fnyq

Jasså, Göteborg alltså. Då får man väl hålla sig ifrån stadskärnan ikväll.



Lyssnade förövrigt på sr.se igår när ni spelade och mannen som kommenterade måste ha varit från Nybro. Allt han sa var utifrån Nybros perspektiv.



En rolig sak var när du precis kom ut från utvisningsbåset och uppenbarligen tacklade ngn precis likadant som du gjort innan. Då blev han ju helt jävla chockad: -men, men.....va...Sjödin kom ut och.....domarn såg ingenting tydligen!



Enligt Swehockey var du i 1a line igår. På radion var det ju helt omöjligt att fatta ngt pga idioten som kommenterade. Var du i 1a linen?



Lycka till i fortsättningen och om ngt går tungt kan du alltid gå till stråvallen och insupa framgång. ;-)

2008-10-11 @ 16:50:58
Postat av: Fika-ligan

Från oss alla i fika-ligan VATTENSKALLE!!!!!!

2008-10-11 @ 21:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0