"Klart du får smaka Håkan!"

Poppin and lockin.
Söndagkväll. Just vaknat upp efter att ha slumrat ett par sköna eftermiddagstimmar. Släpade mig upp till kylskåpet, drog fram en kvarbliven matlåda från fredagsmatchen. Alltid lite julaftonskänsla när man lyfter på det vita locket. Vad nalkas det för godsaker denna gång? Vart positivt överraskad över ett riktigt fint kött, tillsammans med välsmakande potatismos och en lagomt kryddig sås. Blev även välsignad från de läskiga ansamlingarna av hela pepparkorn som har haft ovanan att dyka upp i en tugga när man minst anar det. Visserligen är det inget 30 sekunders spottande och fräsande inte kan ta hand om, men får jag välja avstår jag nog ändå den proceduren.

Var uppe och tränade vid 10 i morse. Frivillig is stod på schemat. De flesta optionerade att stanna hemma vilket reducerade dagens manskap till fem tappra själar. Förutom jag själv fann man Bylle, Chribbe, Daggen och Peppe nere på hallen. Träningen var ett totalt misslyckande för min del. Armbågen har svullnat upp efter matchen i fredags så det blev inte mycket gjort ute på isen. Kunde varken skjuta eller passa ordentligt. Riktigt irriterande men jag jobbade på klubbtekniken och lite vändningar i sarghörnen. La lite straffar på Bülows 7-årige son Calle och fick leka en del med Chribbes 4-årige vilddjur Malte som inte var allt för sugen att stå på skridskorna. Hanns även med att träna lite på Daggens Evgeni Malkin-dragningar som han briljerade med i fredags. Svårt att förstå hur han bär sig åt men med en sån klubbteknik som vår nummer 16 besitter är det egentligen kanske inte så konstigt att han kan trolla sådär med klubba och puck.

Efter träningen mötte vi upp med Lidas som tagit en promenad ner mot hallen. Han, jag Daggen och Peppe spatserade ner mot stan för lite mat. Daggen fick kalla fötter när frugan ringde och ville ha kebab så han lämnade skutan ganska omgående. Efter maten har jag bara lydit Guds råd och vilat mig denna veckans sjunde dag, i väntan på en ny intressant vecka. Två matcher står på schemat. Oskarshamn hemma och Borås borta.

Har hockeygymnasie-träning kl 07.30 imorgon bitti. Håller tummarna för att armen är på min sida imorgon. Känns sådär halvtungt att behöva kliva ner till hallen innan soluppgången bara för att behöva sätta sig 45 minuter på cykeln istället för isträningen..

Ska riva av några avsnitt Entourage på datorn här nu innan det återigen är dags att sväva iväg till John Blunds hemtrakter.

Live well!

                      // Gibbsgibbedi

Kommentarer
Postat av: Anonym

leksand söndag?

2008-10-19 @ 22:01:30
Postat av: Gibban

vem frågar?

2008-10-19 @ 22:32:52
URL: http://gibban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0