Eftersnacket

Just ja, signaturen Zwubb ville ha en explanation av den "omtalade" tacklingen uppe i FM Mattson.

För det första, så tror jag inte du heter Zwubb egentligen. Därför är det irriterande att inte veta vem du är. Kan nog leva med ovissheten..men vill bara att alla alias-galna kommenterare ska veta att de inte är nå kul att inte veta vem ni är.

Back to the point.

I slutet körde jag över en kille med röd tröja. Vi låg under, jag ville visa att de tolererar vi itne hur som helst + att jag gjort det till lite av en specialitet att köra över folk när dom minst anar det och är beredda på en tackling. Det är lite av den anledningen som folk ser mig som the man of big hits, busen, Emil Kåberg..you name it.
Men förklaringen är som sagt enkel. Det är smartast och mest fördelaktigt att tackla en back precis när han vänder om, eller har slagit iväg pucken. Då har han inte hunnit spänna sig, och tacklingen gör bra mycket ondare än annars.


Har i övrigt inte mycket att säga. När man vill ta i lite extra i en tackling så gäller det att trycka ifrån med armarna. Då ramlar också oftast motståndaren och man river ner lite extra applåder. Det gör oftast inte lika ont att få en sån "knufftackling", men alla vet ju att det känns skönare och ser bättre ut när grabben drattar på ändan.

Fullföljde med armarna i bröstet på den killen, han ramlade, tappade hjälmen och jag var nöjd. End of story.


Annars då, torsken kändes skit..vi va bättre än dom i sista. Grym klack, igen! Lite runda under fötterna var dom allt men det är som det ska va. Vore jag i klacken skulle jag leva rövare som ingen annan. Men de får bli i framtiden..kanske om jag är avstängd eller nåt. Haha, de vore kul faktiskt.

-----------------------------


Kommentarer
Postat av: simon

kör över dom bara!!

bra skrivet, enda som e jobbigt me din blogg är den bakgrunden :D blir helt yr av den ;p

2008-09-24 @ 00:56:11
URL: http://avander.blogg.se/
Postat av: zwubb

Hahahaha kolla mailen som ej publiceras, eller den kanske inte ens visar sig för dig? Ja kan gärna berätta för dig vad jag heter men jag anser att en del som läser här inte ska veta vem jag är. du förstår säkert om jag får förklara mig för dig o det kan jag göra via [email protected].

Kör på o sluka chansen då du får den ikväll!

En som hejar o skriker med hjärtat ikväll. Tack för den utläggande beskrivningen angående tacklingen, ser gärna ett par sådana ikväll!

Fick bekräftat att pannkakorna på elementet stämde :) lite rolig din kollega på ceveds:)

Håller med förra snubben om bakgrunden, blir bakfull eller snarare full av denna layout!

2008-09-24 @ 12:02:47
Postat av: Supporter

Gibban hoppas att du inte jämnför dej med Fjollan Kåberg för du är mycke tuffare o ärligare än han nånsin kommer bli

2008-09-25 @ 12:04:21
Postat av: Pähr Lindgren

Bra jobbat Gibban, tycker att det ser lovande ut för framtiden. Hoppas du får mer speltid framöver.

Kul att ni uppskattar klacken, vi behöver fler medlemmar...... dags att laget går med som i fjol. Kan du höra med dem om dom vill offra en hundring.



BIK-SUPPORT.

2008-09-26 @ 10:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0