Pimp my bike

"Mycke vatten ska rinna under många broar innan jag glömmer dig.."

Tillbringat dagen i ett tillstånd av medelvarmt glädjerus. Medelvarmt sådär som i sent mars/tidigt april och inte medelvarmt som typ 150 grader i ugnen. Ugnens temperatur är på stadiga 150 men den värme jag känner är bra mycket mer växlande. Som molnigheten på väderrapporten ungefär. Sometimes good, sometimes bad.
Osammanhängande resonemang men bra uppvärmning för geniknölarna vill jag lova.

Om jag ska översätta ovanstående rappakalja så har dagen varit upp och ner.
Tobbemeck på min arbetsplats(där jag befinner mig i fyra veckor för praktik) har pillat på min racerhojj idag. Jag hjälpte till lite grann, även fast jag nog mest var i vägen. Kan i alla fall stoltsera med en kromad handbroms, dubbla baklysen och nyputsat vevparti. Det där sista är inget jag räknar med att ni förstår, slängde mest in det för att briljera med de få cykeltermer jag snappat upp under sommaren.

Sen kom träningen.
Den gick ungefär sådär halvdant som den brukar. Vet inte varför jag har så svårt med att träna hockey. Det känns konstigt liksom. I alla fall för en matchvan brunkare som hellre vinner kamper i sarghörnen än slår flippmackor på bladet i 2 mot 1. Men jag tänker ändå att efter den här säsongen så borde jag ha blivit en bättre träningsspelare. Just gotta keep it up.


Läste en artikel om D-vm igår. Hockeylagen från landen som gud glömde och sen slängde in i en turnering av kvalitet skitdålig, men ändå charmig på något sätt. Anywho, funderade på om jag och lillebror Albert kanske skulle ringa runt till släkten och försöka samla ihop 10 Guyaner och ställa upp i ett sånt där VM. Men på ett vilkor, då vill jag fan vara förstacenter och lagkapten.

Tål att tänkas på..


--------------------------------

Att vara bloggare och proffesor inom ordbajseri är en dålig kombination. Man kommer liksom aldrig fram till något vettigt...


Kommentarer
Postat av: trex

Jag måste stoppa dig!!



Älskar Veronica =)

2008-09-23 @ 23:54:00
URL: http://trex.blogg.se/
Postat av: albo

jag signar upp som keeper

2008-09-24 @ 00:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0