Trubaduren

En gång i tiden var min tillvaro annorlunda. Det som har skett är förvisso en marginell förändring rent fysiskt, men en rätt stor omställning för en kill som är van vid att ha det på ett visst sätt.
Det förefaller sig nämligen så att jag har möblerat om.
Nu när jag fått bort den stora dumma datorn och ersatt den med en smidig laptop har jag kunnat flytta på sängen till västra gaveln, teven i fotändan, soffan till tevens plats och matbordet där soffan förut befann sig.
Antingen fick jag just en kraftig deja vu eller så har jag redan förklarat min ommöblering?
Nåväl, det här har som sagt förändrat mitt liv, dvs min tillvaro, på flera plan. Den största skillnaden av alla är min "hang out". Min 120 cm breda och mycket hemtrevliga sänghalm har sett mindre och mindre Viktor de senaste veckorna. Nu mera ligger jag istället 28 centimeter i nordlig riktning i min blåmålade tvåsits-soffa av okänt märke. Med ett ryggstöd under benen och två kuddar bakom nacken spenderar jag timme efter timme i denna gudomliga uppfinning. Blir det lite kallt drar jag ett täcke över mig och stirrar vidare in i datorskärmen.
Har även annamat det anonyma tips jag fick om försämringen av datorns prestanda då den är placerad på magen. Den står nu stadigt på ett hemmagjort underlägg bestående av en rödsvart kontorspärm från Coop forum.
Behöver jag tillägga att jag trivs rätt bra?

Så, min dag har alltså bestått av följande:

Tre timmars hårt jobb på team sportia. Satte på prislappar på skokartonger sådär perfektionistiskt och bra som bara jag kan, snackade skit med Johnny Bråttom och hånade Geico-mannen Carl efter bästa förmåga.
Sen var det dags för hockeyträning. De va som vanligt..inga direkta nyheter. Vi tränade på dom berömda detaljerna och försökte få allt att stämma inför morgondagens premiär. Det lär ju inte visa sig förrän imorrn om vi verkligen fick allt att stämma idag. Jag fick beskedet att jag "börjar" som 13e forward imorgon. Föga förvånade måste jag säga. Men det är bara att sätta sig i båset och vara redo att hoppa in när Daggen har slagit ett felpass för mycket ;)
En sak ni inte visste om bänknötande är nog att man har en riktig fördel. Man kan lätt smussla med ett par dextrosol ut till båset som man kan knapra på under periodens gång. Enda nackdelen med det är att dom har laxerande verkan och har en tendens att röra om ordentligt i grytan om man inte är försiktig med doseringen. En annan kul grej är att man får höra mycket bra musik. Jag brukar i och för sig nynna på rätt bra ändå på låtarna som spelas mellan avblåsningarna. Men när man nöter bänk får man mer tid att verkligen lyssna vad det är för något man hör.
Musik är förresten en grej många av oss gillar. Såväl ni, som jag själv, som en del i laget.
Messa tror jag gillar musik, han gillar bara inte att vi gillar musik som han inte alls gillar. Om ni förstår?
Idag under uppvärmningen drog jag igång klassiska "kung av sand" med Per Gessle. Högga hängde genast på. Den övergick på något sätt i "Trubaduren" av Magnus Uggla och då va inte uggla-freaken Bülow sen att höja stämman.

Alltid lite gött med några muntra toner under träningens första fem minuter.


Efter träningen gick jag hem och la mig där jag ligger nu, i soffan. Har hittat sköna touchdown-celebrations från youtube och laddat ner några säsonger av Entourage. Sen ringde Peppe ner mig till Melkers. Där satt han, jag och två andra greker och snackade om allt mellan himmel och jord till stället stängde.

De va den dagen det. Den kommer aldrig igen och jag kommer förmodligen inte sakna den så värst mycket ändå...

Skrev jag för långt nu igen? Hope not..

Just ja, tack för alla uppmuntrande kommentarer. Det glädjer mig verkligen =) Love to all of ya.


Kommentarer
Postat av: Bloomer

jag undrar vad Arvedsson tänker med... tar med 2 spelare från skåre nu när vi i stort har full trupp men det är väl fröken loob som tar ut laget. Hoppas du är med nästa match så vi får se lite sköna tacklingar i Mora

2008-09-17 @ 08:38:42
Postat av: Anonym

Håller tummarna för er ikväll =)

2008-09-17 @ 09:02:53
Postat av: zwubb

Skit, hoppas du inte är lika besviken som jag att du inte får spela. Attityd som du har behöver fler killar på isen. Sen vet jag att flera spelare i Löven inte kan fokusera på sitt spel när du är på isen, de var helt tokiga på dig efter ifjol :) Håller tummarna att du får chansen och tar den när den kommer.

Lycka till köttbullen ;)

2008-09-17 @ 12:04:17
Postat av: M

länka dina tacklingsfilmer som finns, de e fan svåra att hitta =)

2008-09-17 @ 12:20:31
Postat av: vanessa

Men. Hoppas du får hoppa in någonting under matchen, men däremot hoppas jag på vinst för Björklöven. Det måste jag ju nästan göra.

2008-09-17 @ 12:41:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/22280/
Postat av: storasyster

hej lillebror, sitter på en luftmadrass i ett tillfälligt gästrum på malta och saknar er där hemma. Stannar nog här ett tag nu, men ska försöka komma hem till jul i år allafall. låt inte den svenska hösten get you down. ta hand om dig. puss

2008-09-17 @ 13:44:51
Postat av: Gregor

Lycka till ikväll och visa ''Arved'' att du förtjänar att få spela mycket mer. Kommer du från Guyana??

2008-09-17 @ 17:10:22
Postat av: bongo

Satt och kikade lite på SVT under deras hockey sektion så hittade jag detta på deras Play sektion: http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?a=1248736&d=24043 . "Bofors vill bli laget alla älskar att hata" är alltså rubriken och då kan man ju börja undra varför Arvedsson inte tar ut lagets bäste Grinder/Powerforward som ordinarie i iallafall 3e kedjan för att åka runt och skapa yta till de andra i formationen.



Nästan så en annan får ta och skaffa ett par skridskor och börja spela hockey så kan vi köra Hanson-brothers kedja i Bofors du och jag gibban ;) Fast jag är ju inte i min bästa form ^^



Lycka till!

2008-09-17 @ 21:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0