"I have a dream"...fast inte riktigt som Martin Luther King

Fan då, nu får jag skärpa mig.
Den här bloggen måste ha mer attityd. In med attityd.
"Shit, vilken attityd de var på den här bloggen", så ska snacket gå när man snubblar in här. "Den här snubben har attityd, han måste va skitstark"..eller nåt. Nej kanske inte förresten. Fick ett infall där..

Men lite åsikter i alla fall. Inblickar. lite "What would Viktor do?"-känsla. Dvs att när folk går på stan och står inför ett dilemma tyr dem sig till mitt tankesätt. Ett exempel, säg vad som helst. Typ på affären,
 "hmm, jag är jäkligt sugen på en påse bilar. Men jag har bara 20 kronor kvar den här månaden och godis är onyttigt. Vad skulle Viktor ha gjort i den här situationen?"
Jo, Viktor gillar självklart Ahlgrens bilar (vem gör inte de?), är dålig på att spara pengar och låter det alltid ske i alla situationer. Klart jag ska ha bilar!

Se vad lätt allting blir om man får en riktig "What would Viktor do?"-mentalitet i samhället.
So spread the word nu så kanske storpamparna börja lyssna. Se här till exempel. George Bush har fått nys om de här snacket. Han sitter på sitt feta arslet på något undanskymt kontor i DC.
"Hmm, i wanna keep up this war in Iraq and kill all these innocent people over there, but what would Viktor do?".
Well, jag gillar inte krig och inte George Bush så valet är enkelt. No more wars in the world, hurray!

Gibbs for president!

Kanske är allt ovanstående en framtida sanning,
Kanske är det bara den där vattenskallen som inte gett med sig riktigt ännu..
Eller vad säger du Lidas?


Kommentarer
Postat av: Lidas

du är fan king:)

2008-09-19 @ 17:34:32
Postat av: BUJ

Jadu gibbs, det där kan man till och med skapa en ny religion med! Istället för en massa tjafs och måsten på stentavlor/böcker så lyder endast budorden "What would Viktor do?" - lite som "Hakuna Matata". Ropen skalla, Viktorism till alla!

2008-09-20 @ 19:55:01
URL: http://bujs.blogg.se/
Postat av: bujän

OM jag gör! Sitter här och bannar mig själv över att jag inte hittar en kreativitets-källa likt din. Men jag får väl gnugga geniknölarna och trassla ihop ett eget lagförslag eller liknande istället, så att jag också får lämna en liten autograf i historien.

2008-09-21 @ 15:37:51
URL: http://bujs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0