"Även i ett fult träd kan man finna goda frukter"

Min kreativa ådra har talat sitt tydliga språk. Trots hårt motstånd från både utmattade fingrar och trötta ögon förde den mig in på denna beroendeframkallande skapelse vid namn Blogg.se.
Första anblicken på sidan framkallade ett uns av förvåning. Ni vet den där känslan när man förväntar sig en sak men resultatet sedermera blir någonting helt annat. Jag liksom stannade upp ett ögonblick och röken från mina brinnande hjärnceller lade sig som en tät dimma här i lägenheten.
Lika fort som dimman kom, försvann den igen när en andra anblick på skapelsen stillade min förvåning genom en så enkel insikt som att blogg.se äntligen fått arlset ur vagnen och stilat till sitt utseende ett par hekto.
Det där med hjärnan och nerver kan vara en rätt fascinerande procedur. Anledningen till att jag skriver "kan vara" är den att jag faktiskt inte har så värst vidare koll på hur det egentligen fungerar och inte tänker sätta mig in det nämnvärt heller under min fortsatta livsstid. Jag lämnar hellre sådana fenomen till välavlönade forskare att finula på. Dem måste ju ha något att fördriva tiden med de också..

Här hemma hos mig är det tyst och lugnt. Alla sova, släckta äro ljusen. Staffan var en stalledräng och nu tänds tusen juleljus.
Föregående mening för mig osökt in på ämnet vinter.
Idag när vi (jag och tre icke namngivna gossar) satt på stadens enda café med hyfsade öppettider så fick jag en riktigt härlig vinterkänsla. Jag kikade ut genom fönstret och det såg sådär kallt och ruggigt ut som det ska göra på vintrarna. Vi satt inne i värmen med mysbelysning och en varm kopp kaffe.
Det enda som saknades var väl ett par tusen ton snö, men bortsett från det så var allting nästintill perfekt.

Min kreativa ådra vill gärna skriva vidare i oändligheten. Gärna om oviktiga ting som det enorma utbudet av användbara saker på nybyggda coop forum eller kanske min oförmåga av att ha kläder efter väder den senaste veckan.

Men det sunda förnuftet säger tack och god natt och lämnar er som vanligt med hakan i golvet och ett leende på läpparna.

// Gibbs

Kommentarer
Postat av: bongo

Gäller bara att få in hela Timrå's gästbok på hockeysnack på att du ska värvas så lär väl våra nya sportchefer höra av sig till runt jul ;). Ibland känner man fan för att skriva ett stort och långt inlägg bara sådär rätt ut. Detta kändes liksom som det rätta stället att lämna den kommentaren på också.



Sen kollade jag upp det där med när ni kommer till Sundsvall och spöar skiten ur de blåa, tyvärr spelar ni bara här uppe en match denna säsong, så blir att hårdboka det datumet i kalendern om man inte har något jobb då. Omgång 17 Fredag 2008-11-14 19.00 IF Sundsvall Hockey - Bofors IK.



Förövrigt så är man just nu lite småtrötter så här på morgonkvisten eftersom klockan är 05.03. Men va fasen gör det när man kan sitta och kolla runt lite på hockeysidor och bloggar :).



Sen som inbitet Timrå fan och Liverpool fan så går man runt och är lite orolig över hur båda lagens säsonger ska gå, då Timrå inte riktigt värvat en poäng producerande center med bra teknings statistik men det hörde jag att du skulle omskolas till i Bofors den här säsongen. Stämmer det?

Sedan med Liverpool är det ju som en riktig såpopera med de Amerikanska ägarna som lovar och lovar men inget kommer, som med nya stadion som skulle stå klar 2010/2011 om jag minns rätt som nu är framskjuten till typ 2013 eller något liknande. Det jag inte förstår är hur dessa Amerikaner som förövrigt äger ett NHL lag ens har viljan och orken att sitta kvar som ägare till Liverpool FC. När ända sen förra säsongen begärt att dom ska försvinna från klubben. Sen är både Torres och Gerrard skadade nu i laget, Ett lag som spelar allsvensk fotboll om man ska beskriva det på något sätt. Dom håller iallafall ingen klass som hålls i Premier League, om dem inte förbättrar sitt spel och börjar spela övertygande som laget ska kunna göra med alla spelare dom har utöver Torres och Gerrard borde iallafall en 2a plats i ligan vara möjlig.



Usch känns som jag drog till med ett helt blogginlägg här nästan istället för en kommentar! Tur att man inte har en egen blogg alltså, men det kanske är något man ska fundera på att fixxa? Verkar ju ha det här med skrivandet på gång nu! :)



Ursäktar mig för stavfel eller fel i meningsuppbyggnaden om det finns något men är fan för trött för att skriva riktigt nu ska jag gå och sova!



Lycka till mot Örebro imorgon Gibbs och smäll in några fina tacklingar!



MVH Bongo

2008-09-02 @ 05:17:03
Postat av: Anonym

oj...säkert ett djupt och täknvärt inlägg Gibban, men jag förstår fan inte vad du skriver.

jaja, hur som helst kör hårt på onsdag.

2008-09-02 @ 08:35:16
Postat av: Gibban

kom igen nu, min 13-åriga lillasyster förstår det jag skriver. det är ju på svenska till och med! =P

2008-09-02 @ 09:31:56
URL: http://gibban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0