En helt (o)vanlig uppdatering

Music maestro
Slängde upp det här fönstret för en halvtimme sen nu. Kom hem från Bylle där det bjöds på hockeytorsdag. Kände bloggsuget i författartarmen och slog upp datorn. Sen dog det, bara sådär...

Ett antal minuter och några msn-konversationer senare är jag igång igen. Lyssnar på Foo Fighters akustiska album "Skin and Bones". Min roomate Frazer köpte den skivan i början av Portland-tiden och vi lyssnade på den hela tiden i bilen. Grym harmoni får man i kroppen, testa vet jag. Favoritlåtarna är "Big me" och "My hero".

The new me
Gårdagens match är avskakad. Har fått idel uppmuntrande ord om att det var kul att se mig igår med mera. Känns riktigt bra. Känner att jag ska börja tro på mig själv mera från och med nu. Varför inte liksom. Alla scouter och storpampar gillar alltid spelarna som spelar med självförtroende. Ska bli en av dom nu. Inte kaxig, men självsäker.
För hur man än vrider och vänder på det så måste man vara en rätt bra hockeyspelare om man tagit sig till allsvenskan, gjort två dussin juniorlandskamper och blivit draftad på köpet. Någon på vägen måste ju sett något bra i den här lilla killen.
Så ut med den gamla Gibbs, in med den nya =)
Hårdare jobb ska jag ta fram också. Jobba mer på svagheter. Teknik till exempel. Det har jag liksom lagt lite åt sidan för att jag är mer av en brunkare. Men tänk om man kan kombinera dem två. Finns det inte en kille som redan gör det rätt  bra där borta i nhl? Vad är det han heter nu igen... ja just de, Ovechkin nånting var de ja ;)



Satt föresten och pillade på min blogg här om dagen. Fick ett infall och ville ändra designen. Förra gången gick de galant. Satt och lusläste designadinblogg.se den gången vilket hjälpte en hel del. Men jag och mitt storhetsvansinne tog oss vatten över huvudet den här gången. Ändrade och hade mig i koderna tills jag inte visste varken ut eller in. Envist fortsatte jag vilket självklart ledde till än mer trubbel..
I frustration smällde jag igen datorn, tog ett par djupa och erkände för mig själv vad som hade hänt. Jag hade drabbats av den berömda vattenskallen.
Ett livsfarligt tillstånd på den här nivån. I sista sekunden återfann jag ödmjukheten och började om med en ny design och nöjde mig med några enkla förändringar. Resultatet blev en polkarutig skapelse med en ny "header". Får duga ett tag =) Har ni några tips eller önskemål är det bara att höra av sig.

Sovtajm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0