"No Excuses"...är förra årets motto.

Idag är en glad dag.
Sitter i min soffa(första gången sen sundsvall brann typ)och lyssnar på Jack Johnson.
Han sjunger att om det föreföll sig så att han hade ögon i nacken så skulle han säga hur bra du såg ut när han gick sin väg. Tycker jag var snällt av honom.
Thank you Jack!

Idag var det träning. Weird huh?! Inte så värst. Innan vi entrade isen stämde vi av de fem senaste matcherna och bockade av att vi återigen klarat målsättningen. Imorgon börjar fem nya matcher med start i Ljungby där hemmastarka Troja står för motståndet.

Har fått förfrågningar om mitt mål i den senaste matchen också. Vad ska jag säga...
Fick en schysst snett-inåt-bakåt-pass a la grannsporten fotboll, gick ner på ett knä som min gode vän Sid the Kid har lärt mig och stänkte upp trissan i borte klykan. För att ni verkligen ska inse vilken prestation det här var så ska jag tala om att allt detta gjordes med den inte allt för påkostade compositstickan nummer fem i rankningen, Bauer Vapor Pro.
Det är lite av klubbornas svar på bilvärldens Skoda, möblernas IKEA eller julmustens Eldorado. Lite billigare, lite sämre (i julmustarnas fall så är Eldorado till och med mycket sämre då inget i branschen kan jämföra sig med eller stå upp mot mäktiga apotekarnas. And do you know why? Its' a Must!).
Fördelen med att spela med dessa klubbor är dock den att man alltid kan dra till med en klassisk kommentar då det visar sig allt för tydligt att ens kapacitet inom genren målskytte inte är vad den borde vara.
"Hade jag bara haft en bättre klubba så hade jag gjort 30 kassar vid den här tidpunkten, inge snack om saken"
Både jag och de åhörare som haft oturen att hamna mitt i jämrandet vet självklart att detta inte stämmer, till 100 %. Men låter man bara tillräckligt trovärdig och övertygad om sin sak så kan man säkert vinna några röster, och då är man på god väg till att ha en majoritet, som i sin tur förhoppningsvis räcker för att övertyga den ansvarige i frågan och utan man vet ordet av så står det ett gäng Bauer One95 i klubbstället när man kommer ner till träningen en vacker dag.

Så detta lär jag er här och nu. Går det dåligt så är det antingen otur eller dåligt material. Kom ihåg, det är aldrig dig det är fel på.
Undanflykten är din bäste vän.

//
signerat Gibbs


Kommentarer
Postat av: Larsa :)

Fan vilka stora ord. Martin Luther King kan slänga sig i väggen :)

2009-01-20 @ 18:14:12
Postat av: Erika

Jag ska tala om för dig att skoda är då inte sämre än apotekarnas.. ska han säga som åker monark!

2009-01-22 @ 22:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0