To block, or not to block.

Att täcka skott är en viktig del av ishockeyn. Viktigare än många tror till och med. Det krävs lite mod för att ställa sig framför en stenhård gummitrissa som kommer farandes i 130 km/h.

Här nedan ser vi #16 Mikael Eriksson göra något som jag tror ska liknas vid en skottäckning. Jag saluterar dig Mikael, helt rätt inställning. Men..
...var du tvungen att se ut som en kissnödig idiot när du gjorde det?



Hur som helst, ett bra foto. Taget in action så att säga. Den symboliserar på något sett den ödmjukhet vi hockeyspelare ofta blir beskyllda för att sakna. Kanske tar den också bort lite av den sex appeal och tough guy-stämpel vårt yrke ofta förknippas med men vi får i så fall hoppas att det bara är en tillfällig downer som inte gör någon större skada för alla ni hockeystekare där ute.

// signerat Gibbs


Kommentarer
Postat av: BIK

Skön bild :D Gött med seger idag!

2009-01-21 @ 23:16:57
Postat av: zwubb

Tja o grattis till segern! Jag undrar om du tillhör någon klubb i nhl 2009! har från initierade källor hört att du besitter en ps3!!!Om inte så är du välkommen att testa dina skills med mig o några polare! Bara säga till!

2009-01-22 @ 15:25:24
Postat av: miiijo

lite too girly för hockey ;)

2009-01-23 @ 09:09:25
Postat av: Sporrvägen 14

Hejdu.

Vissa personer vill dubbelkolla att du ska lira mot AIK?

/Andreas

2009-01-23 @ 12:30:46
Postat av: Pruttarn

Daggen täcker med kaggen....

2009-01-23 @ 18:41:22
Postat av: Gibban

Sporrvägen: Jag lirar mot gnaget. Matchstart 16.00. Fan va kul om ni skulle komma =)

2009-01-24 @ 09:29:54
URL: http://gibban.blogg.se/
Postat av: the j

bortsett från den inlärda bakgrundsfaktan att det gör åt helvete ont att få en puck i skallen tycker jag hela bilden är ganska komisk i en elefant-som-blir-rädd-för-en-mus kind of way.

2009-01-30 @ 13:30:43
URL: http://bujs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0